Stallfritids på radion

Wooow!!! Idag har stallfritids varit med på radion. Så är så häftigt! Läs mer och även lyssna till klippet här http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4800171
Jag måste bara säga att idag har det varit vilodag för hästarna och då brukar antalet utav barn minska på stallfritids eftersom man inte får hålla på med hästarna dom dagarna. Men idag har det varit ca lite mer än 10 barn på stallfritids. Jätteroligt! Det är så häftigt.
När man jobbar med barn så får man ju höra väldigt roliga kommentarer och synpunkter på olika saker som man själv kanske inte alltid tänker på. Idag fick jag höra en rolig kommentar och tänkte det här måste jag skriva på bloggen. Men i nuläget kommer jag inte ihåg det. Måste lära mig att skiva upp saker och ting med det samma! Jag tycker själv att det är roligt att läsa sånt.
Idag har barnen pysslat mycket med kaninerna. Nina och hennes 3 ungar har fått motionera fritt i ridhuset. Även Mirabelle har fått sprungit i ridhuset. Hon har även fått hoppa små hinder.
I fredags lekte barnen kanin dagis. Tycker det är så roligt att komma till barnen när dom är mitt uppe i en lek och man frågar vad dom gör och dom berättar hur leken går till. Kanin dagis gick till så här den här gången. Det var två tjejer som ägde kaninungarna. Dom andra tjejerna fick hyra kaninungarna max 5 minuter i taget. Hyran för det blev en knippe gräs, som sedan tjejerna som ägde kaninerna skulle ge till sina favorithästar. Kaninungarna bodde i en kartong. Se bild nedan. Det är även en video till när Mirabelle springer glatt i ridhuset.
Wooow!!! Idag har stallfritids varit med på radion. Så är så häftigt! Läs mer och även lyssna till klippet här http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4800171
Jag måste bara säga att idag har det varit vilodag för hästarna och då brukar antalet utav barn minska på stallfritids eftersom man inte får hålla på med hästarna dom dagarna. Men idag har det varit ca lite mer än 10 barn på stallfritids. Jätteroligt! Det är så häftigt.
När man jobbar med barn så får man ju höra väldigt roliga kommentarer och synpunkter på olika saker som man själv kanske inte alltid tänker på. Idag fick jag höra en rolig kommentar och tänkte det här måste jag skriva på bloggen. Men i nuläget kommer jag inte ihåg det. Måste lära mig att skiva upp saker och ting med det samma! Jag tycker själv att det är roligt att läsa sånt.
Idag har barnen pysslat mycket med kaninerna. Nina och hennes 3 ungar har fått motionera fritt i ridhuset. Även Mirabelle har fått sprungit i ridhuset. Hon har även fått hoppa små hinder.
I fredags lekte barnen kanin dagis. Tycker det är så roligt att komma till barnen när dom är mitt uppe i en lek och man frågar vad dom gör och dom berättar hur leken går till. Kanin dagis gick till så här den här gången. Det var två tjejer som ägde kaninungarna. Dom andra tjejerna fick hyra kaninungarna max 5 minuter i taget. Hyran för det blev en knippe gräs, som sedan tjejerna som ägde kaninerna skulle ge till sina favorithästar. Kaninungarna bodde i en kartong. Se bild nedan. Det är även en video till när Mirabelle springer glatt i ridhuset.
/ Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0