Livsglädje

Torsdag på stallfritids, kallaste dagen på länge ute men massa värme i hjärtat hos alla fritidsbarn. Kaninerna fick fint i burarna och mat och vatten. Det är kallt i ridhuset nu så vattenskålarna hade frusit. Nyfiket tittade Vilda och jag om det kommit några ungar men inte ännu.... vi får vänta lite till. Jeltsin och Mirabelle fick komma ut efter de ätit. Vi fortsatte rida barbacka och idag fick alla som ville rida utan ledare och alla barn fick välja gångart själva beroende på vad som kändes bra för var och en. Vi tog fram bommar och sockerbitar och byggde en kombination. Mirabelle var så lycklig när barnen sprang med henne så hon fick gallopera över hindren. Det var så kallt ute så Mirabette hade täcke på sig hela tiden och det var en fröjd att de henne studsa över hindren i sitt blåa fleacetäcke. Hon gjorde riktiga glädjesprång och vände sedan om för att få hoppa igen. Hon hoppade och hoppade till hon var riktigt trött. Då fick hon gå in och vila och vi gav henne en morot för att hon varit så duktig. Jeltsin hoppade med alla barnen, fritidsbarnen var jätteduktiga och alla provade hoppa fast vi red barbacka. Det är imponerande att se hur duktiga både barnen och Jeltsin är! Nea och Frida drev honom rejält och han var helt svettig när han fick komma in. Vilda och Agnes ramlade av idag men det gick bra och båda red mer och ännu bättre, efter de satt upp igen. Jeltsin blir bara mysigare och mysigare ju mer vi tränar honom och han är en riktigt härlig stallfritidshäst nu. Idag var min sista dag som vikarie för den här gången. Stor kram till er alla som jag fått jobba med medan Camilla varit borta. Jag kommer gärna och vikarierar igen så snart det behövs och jag har lovat att komma och hälsa på snart igen. Nu hälsar jag Camilla välkommen hem och önskar alla på stallfritids härliga dagar framöver! Stallfritidskramar/anna

Kommentarer
Postat av: Agnes Holmström

Hej alla glada!

Jag tycker Anna och de andra vikarierna har varit snälla och vi fick rida jätte mycket på Jeltsin under tiden Camilla har varit borta.

Äntligen har jag ramlat av på Jeltsin. JIPPIE! På onsdag bjuder jag på tårta! kramar Agnes!

2012-02-05 @ 20:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0