Tisdag och onsdag


tisdags så skulle alla förutom Wilda vara med i projektgruppen så då passade wilda och jag på att gå ut en sväng i skogen med Mirabelle och Jeltsin. Wilda fick skritta barbacka på Jeltsin då jag lämnat in hans sadel till sadelmakaren. Men den är klar så jag hoppas den kommer till ridskolan idag. Jeltsin har nämligen lärt sig att han kan dra ner huvuden så att han kanske får av barnen. Men det är det slut på nu! Han ska nämligen få en uppkäk som löper från sadeln till nackstycket på tränset, så han inte kan dra ner huvudet.

Igår onsdag så var även dom stora tjejerna Emma och Ella med ett tag på stallfritids. Det vart först giftemål mellan mig och Eddie igen!

Sen vart det lek med hästarna i paddocken. Efter det så stod jag, Mira och Wilda och borstade på Mirabelle och Jeltsin.

Inga kaninungar ännu, men vi hoppas dom kommer idag!!!

En annan nyhet är även att det kommer en till Minihäst till stallfririds. Även den kommer från Parken Zoo. Det är nämligen Mirabelles lillebror Sixten. Så fort Sixten är kastrerad och fått en pass åker jag och hämtar honom. Jippi!!!

Vi kanske ska starta en djurpark på stallfritids? Vi har snart mer djur än barn.. När alla kaninungar kommer...

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0