Bra start på veckan

Måndagens fritids var en rolig dag! 10 härliga barn kom till fritids och vi skrattade massor tillsammans. Direkt efter mellis fick kaninerna komma ut och alla burar städades fina. Det var kaninhoppning både inne och ute. När kaninerna hoppat så de var alldeles trötta tassarna fick de mysa i sina ute-burar. Leken fortsatte nere på ridbanan och tävlingen som barnen lärde mig heter Flaggan. Jag förstod ganska bra hur den gick till men det hjälpte inte, jag kom i motståndarlagets fängelse i alla fall.... Barnen skrattade massor!!! Marielle och jag tog ut Mirabell och Jeltsin och till barnens stora förtjusning hann alla barn rida på Jeltsin ute. Vi var ute med hästarna mellan 16.00 och 17.30. Barnen var jätteduktiga och hjälpte varandra. En av dagens stora höjdpunkter tror jag var att det var två killar med på fritids idag, Mattias och Tobbe. Mattias red för första gången men Tobbe gjorde en toppeninsats som ledare så Mattias hade riktigt skoj. Hoppas Mattias och Tobbe kommer till fritids igen och att de tar med sig fler killkompisar. Det är så roligt med både killar och tjejer i stallet! Innan fritis stängde tog vi in hästarna och gjorde dom riktigt fina och alla kaniner fick komma in i sina renstädade burar. Kvart över sex sa jag hej då till sista fritidsbarnet och åkte hem. Jag har haft en rolig första dag som fritidsfröken och jag längtar redan till fredag då jag ska jobba igen. Hoppas många av er kommer då så ska vi ha ännu en rolig dag tillsammans! Kram till er alla! /anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0